To co jest radosne, przyjemne i miłe chce, żebyś je odnalazła tu i teraz

Niepłodność jest ważnym elementem Twojego życia.

Ale nie jedynym!

Sprawdź, co dobrego dzieje się wokół Ciebie. Nie przegap uśmiechów i życzliwości ludzi, pięknego nieba, pierzastych chmur… Nie przegap tego, co jest radosne, przyjemne i miłe.

Smaku lodów, szarlotki i wieczornego spaceru z psem. Doświadcz i zapamiętaj miłą rozmowę, czuły dotyk, niebanalny smak, zabawny film.

Przyjrzyj się temu, co już masz, co lubisz w swoim domu i życiu.

Rozejrzyj się po mieszkaniu, uśmiechnij na widok przedmiotów, które mają dla Ciebie wartość, które lubisz za ich urodę, kolor, kształt, barwy.

Pomyśl, ile masz ulubionych ubrań, drobiazgów, biżuterii.

A może właśnie potrzebujesz jakiejś odnowy ubraniowej? Z przyjemnością przejrzyj swoją szafę i dokonaj selekcji, zaplanuj zakupy.

Przejrzyj listę kontaktów w telefonie, w skrzynce mailowej i z życzliwością pomyśl o tych wszystkich ludziach, którzy są Ci bliscy.

To samo zrób na Facebooku, Instagramie i każdym jednym portalu społecznościowym, jaki masz. Może z częścią znajomych nie masz na co dzień kontaktu, ale dostajesz od nich urodzinowe życzenia? Może pisząc na grupach dostajesz wsparcie i rady o które prosisz. Może sama stanowisz dla kogoś opokę 🙂

Rozejrzyj się wokół i doceń ludzi, rzeczy i zdarzenia wokół siebie

Zapamiętuj miłe chwile.

Zapisuj je!

Tak, zapisz rzeczy, które sprawiają Ci radość, dzięki którym na Twojej twarzy gości uśmiech. Zrób sobie „wypasioną” listę.

Jest tu mały haczyk – spisuj te rzeczy codziennie, te które konkretnie miały miejsce danego dnia.

To ważne, bo kiedy będziesz mieć gorszy dzień wystarczy, że przeczytasz zapisane notatki i nastrój zacznie ulegać poprawie 🙂

Kup sobie mały notesik i zapisuj w nim przyjemne emocje i zdarzenia których dzisiaj doświadczyłaś.

Postaraj się, żeby na koniec dnia było ich przynajmniej 10, jeśli będzie więcej – to super, jeśli mniej – przed Tobą nowy dzień, więc masz kolejne szanse na przyjemności.

Zapisuj dobre chwile i zdarzenia w notesiku przez co najmniej 21 dni. Dzięki temu wypracujesz w sobie nawyk

Wtedy szybko nauczysz się odnajdywać w tu i teraz to, co radosne, przyjemne i miłe.

Pewnie w tym samych dniach będą mieć miejsce również smutne zdarzenia, będziesz doświadczać również przykrych emocji. To normalne. Po prostu ich nie zapisuj, nie skupiaj na nich swojej uwagi.

Chodzi o to, żeby to, co smutne nie przysłoniło tego, co było radosne, przyjemne i miłe.