Jak zajść w ciążę? – 14 podstawowych rzeczy które musisz zrobić!

Jak zajść w ciążę?
Jak zajść w ciążę?

Jak zajść w ciążę? To pytanie zadaje sobie mnóstwo kobiet, których starania o dziecko nie dają od dłuższego czasu rezultatu. 

Z punktu widzenia fizjologii nie ma nic prostszego jak uprawiać seks w dni płodne kobiety.

 

Już na lekcjach biologii w szkole dzieci i młodzież uczą się, że w ciele kobiety dochodzi do owulacji, która pojawia się zwykle w środku cyklu miesiączkowego. Miesiączka jest początkiem cyklu. Niezapłodniona komórka jajowa wraz z endometrium oczyszcza macicę, aby w następnym cyklu dać kolejną szansę na zapłodnienie.

W czasie kolejnego cyklu dojrzewa w pęcherzyku Graafa komórka jajowa, który mniej więcej w połowie tego cyklu pęka uwalniając ją, gotową do zapłodnienia przez męski plemnik. Następnie z jajowodu zapłodniona komórka przemieszcza się do macicy, gdzie następuje implantacja zarodka i po 9 miesiącach ciąży rodzi się dziecko.

Proste, łatwe, przewidywalne. Sprawdzona w praktyce przez miliardy ludzi technika zajścia w ciążę!

Niestety, jak dobrze wiemy, nawet przy skrupulatnym wyliczaniu dni płodnych i polowaniu na dojrzałą komórkę jajową, ciążę nie tak łatwo jest uzyskać.

Co więc należałoby zrobić, żeby zajść w ciążę?

Oto podstawowy niezbędnik.

To nie będą nieodkryte do tej pory porady… Magiczne sposoby dzięki którym już teraz a najdalej w kolejnym cyklu zajdziesz w ciążę (chociaż tego Ci z całego serca życzę!).To podstawowy niezbędnik.

W tej prostocie tkwi jego siła!

Jest takie powiedzenie, że człowiek nie docenia tego, ile może zrobić w ciągu dnia czy miesiąca, ale chciałby osiągnąć mega sukces w ciągu pół roku lub roku.

Idąc takim sposobem myślenia – uzbrój się w cierpliwość!

Pewnie na ciążę będziesz musiała jeszcze trochę poczekać. Ale rób to, co możesz a nawet powinnaś dzień po dniu, żeby osiągnąć sukces już być może za rok.

  1. Wykonaj podstawowe badania, ogólne dla kobiet i mężczyzn, wykrywające choroby, które mogą pośrednio negatywnie wpływać na płodność, takie jak choćby choroby tarczycy, nadnerczy, zaburzenia hormonalne itp. Odpowiednie badania krwi zleci lekarz ginekolog.

  2. Naucz się rytmu swojego cyklu, naucz się (np. przy pomocy dostępnych na rynku aplikacji, urządzeń, kalendarzyków) kiedy występują u Ciebie dni płodne, naucz się oceniać swój śluz.

  3. Zrób cytologię i usg piersi.

  4. Wykonaj badania. Mogą one dotyczyć różnych obszarów, od których zależy płodność. Na przykład:

– monitoring owulacji

– HSG (histerosalpingografia) – określa niedrożność jajowodów

– histeroskopia – umożliwia dokładne obejrzenie jamy macicy i wykrycie – ewentualnych nieprawidłowości, takich jak polipy, mięśniaki, zrosty, nowotwory

– hydrolaparoskopia – badanie laparoskopowe przez pochwę, ocenia stan jajników, jajowodów, strzępków jajowodów, macicy, występowania endometriozy itp.

  1. Namów mężczyznę na badania! Przede wszystkim ważne jest badanie nasienia pobranego zgodnie z określonymi przez laboratorium wymogami (po wstrzemięźliwości płciowej trwającej od 2 do 7 dni, do sterylnego naczynia, dostarczone szybko i chronione przed wychłodzeniem, albo na miejscu w przychodni).

  2. Odstaw razem z partnerem używki takie jak papierosy czy alkohol (wino i piwo to też alkohol!).

  3. Ruszaj się. Możesz uprawiać nie obciążający sport: joga, bieganie, basen, rower. Jeśli nie lubisz sportu to przynajmniej chodź na długie spacery.

  4. Dbaj o przyjaźnie, relacje. Nie zapominajcie z mężem, że macie siebie nawzajem w tym trudnym czasie leczenia niepłodności. Bądźcie dla siebie wsparciem, okazujcie sobie miłość każdego dnia! Podobnie z przyjaciółmi, znajomymi, rodziną. Nie rezygnuj z życia, bo czekasz na dziecko! Może inni ludzie nie rozumiejąc Twoich problemów czasem irytują swoim zachowaniem, ale uwierz, że kontakt z nimi będzie dla Ciebie lepszy niż jego brak.

  5. Zdrowo się odżywiaj. Prawidłowe odżywianie to dieta zbliżona do śródziemnomorskiej, zawierająca warzywa, również strączkowe i owoce, ryby, naturalne oleje roślinne, ziarno z pełnego przemiału. Ogranicz spożycie mięsa, nabiału i żywności wysoko przetworzonej. Im więcej w Twojej diecie będzie węglowodanów złożonych, tym lepiej (np. kasze, produkty z mąki razowej, gryczanej). Im więcej dań gotowanych (również na parze) a nie smażonych, tym lepiej. Im częściej będziesz pić soki z owoców i warzyw świeżo wyciskanych, tym lepiej! Pamiętaj, że organizm czerpie składniki i siłę z tego, co mu dostraczysz. Im więcej będzie miał zdrowej żywności, bogatej w witaminy, łatwo przyswajalnej tym lepiej dla Ciebie, Twojego zdrowia i Twojej płodności. Dla Twojego mężczyzny wazny jest cynk i selen. Sprawdź, w jakich produktach jest go sporo, ewentualnie kup suplement.

  6. Korzystaj ze wsparcia emocjonalnego – jeśli Twoja psychika będzie zużywać energię na: smutek, łzy, stres, lęk, hodowanie w sobie poczucia winy, złość która pożera ogromne dawki energii, depresję, wstyd, poczucie „muszę sobie SAMA poradzić”, „pokażę wszystkim że dam radę, wytrzymam”, przepraszam za wyrażenie „zes… się a nie dam się” – to sabotujesz wcześniejszą pracę włożoną w leczenie medyczne i zdrowy styl życia. Dlatego szukaj pomocy u specjalistów. To normalne działanie, kiedy idziesz do kogoś, kto wie, co nalęży zrobić. Jak masz zepsuty obcas – idziesz do szewca. Kiedy nie radzisz sobie z emocjami z powodu leczenia niepłodności – idziesz do psychologa lub coacha.

  7. Oddychaj przeponowo – prawidłowy sposób oddychania pomoże radzic sobie ze stresem a poza tym lepiej dotlenia organizm, poprawiając jego funkcjonowanie (także w zakresie płodności).

  8. Wyrażaj wdzięczność za to, co masz – umiejętność wyrażania wdzieczności za to, co już życie Ci ofiarowało pozwala skupić myśli na dobrych rzeczach i zdarzeniach. To daje nadzieję, że skoro tyle już otrzymałaś, to Twój wymarzony prezent jest coraz bliżej!

  9. Przygotuj się psychicznie do inseminacji i zabiegu in vitro – być może dla Ciebie nie ma już innej drogi aby zostać mamą i musisz skorzystać z inseminacji lub zabiegu in vitro. Pamiętaj, że aby taki zabieg miał większą szansę na sukces potrzebujesz podejść do niego odpowiednio przygotowana medycznie (o co dba lekarz i Ty sama przyjmując lekarstwa) i… psychicznie.

  10. Skupiaj się na tych sprawach w życiu na które masz wpływ. Działaj i żyj w tu i teraz.

 

 

PS. POBIERZ BEZPŁATNY TRENING TWOJEJ PŁODNOŚCI

Facebook

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, dostosowując serwis do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdym momencie możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close