trening twojej płodności tydzien czwarty

TRENING TWOJEJ PŁODNOŚCI tydzień czwarty

Trening Twojej Płodności

TYDZIEŃ CZWARTY

NASTRÓJ

monitoring w procentach

na ile procent oceniasz swój obecny nastrój?

przed ćwiczeniem:

po ćwiczeniu:

 

W tym tygodniu na poprawę nastroju propozycja śpiewania.

Ale nie zwykłego. Śpiewaj piosenkę „Hej sokoły” zamieniając wszystkie samogłoski na jedną – na przykład „a”. Wtedy tekst piosenki będzie wyglądał tak: „haj haj sakała, amajajca gara lasa dała, dzwań dzwań dzwań dzwanaczka maj stapawa skawranaczka haj haj haj”.

Jak już opanujesz śpiewanie z „a” możesz wstawiać samogłoskę „i” – wtedy zaśpiewasz tak: „hij hij hij sikiłi, imijijti giri lisi diły…”

I kolejna samogłoska, na przykład „e”.

Możesz w ten sposób urozmaicić tekst dowolnej piosenki lub wiersza. Eksperymentuj i baw się przy tym dobrze. W ćwiczeniach na poprawę nastroju o to właśnie chodzi!

KOCHAM SIEBIE

monitoring w procentach

na ile procent oceniasz poziom kochania siebie?

przed ćwiczeniem:

po ćwiczeniu:

Tydzień eksperymentów.

Może spróbujesz jakiejś egzotycznej potrawy, lub wybierzesz się w nietypowe miejsce – spa, ścianka wspinaczkowa, muzeum, wyścigi konne – sprawdź, co dla Ciebie jest „szalone” i nietypowe. Zaplanuj na każdy dzień zrobienie dla siebie czegoś ekstrawaganckiego, ewentualnie zorganizuj jeden „event” – ale pamiętaj, żeby było to coś super co możesz dla siebie zrobić.

Dbaj o siebie i o swoje potrzeby. Rozwijaj się i czerp radość z życia!

Dla odważnych – minutowy zimny prysznic. Codziennie. Hartuje i przygotowuje na nieprzyjemne niespodzianki losu.

UWOLNIJ ZŁOŚĆ I STRES

monitoring w procentach

na ile procent oceniasz swój poziom złości i stresu?

przed ćwiczeniem:

po ćwiczeniu:

Ponieważ stres i napięcia „odkładają” się w ciele, dobrze żebyś nauczyła się je stamtąd eksmitować. Jeśli mięśnie są napięte i masz poczucie „sztywności” zacznij uprawiać ćwiczenia, które rozluźnią, rozruszają mięśnie i pomogą rozładować emocje.

To będzie Tydzień Sportu. Biegaj, idź na basen, zapisz się na fitness. Możesz po prostu codziennie zaplanować długi, energiczny spacer. Poruszaj się według własnego planu treningowego. Rób tak zwane „pajacyki” – to świetne ćwiczenie które angażuje wiele mięśni do pracy. Może masz w domu kółko hula hop? Kręć nim!

Rób brzuszki, skłony, ćwiczenia rozciągające. Codziennie ćwicz około 20 – 30 minut.

I poczuj jak stajesz się bardziej energiczna i… radosna!

Zrób sobie „skan mięśni” – napnij policz do 5 i rozluźnij mięśnie karku. Powtórz to 3 razy.

PŁODNOŚĆ

monitoring w procentach

na ile procent oceniasz swoją płodność?

przed ćwiczeniem:

po ćwiczeniu:

Żeby wzmocnić swój potencjał Płodności zadbaj o odżywianie.

Powszechnie wiadomo, że to co jemy ma wpływ na funkcjonowanie organizmu.

Są produkty spożywcze w których są zawarte składniki wspomagające płodność. Być może jesteś na diecie związanej z insulinoopornością i masz dokładnie zbilansowaną, zaplanowaną dietę wspomagającą płodność. W takim razie to ćwiczenie nie będzie dla Ciebie wyzwaniem, po prostu już wcześniej wprowadziłaś je w życie.

Jeśli do tej pory nie wspomagałaś swojej szansy na ciążę dietą – czas zacząć.

Mam propozycję 3 potraw. Na potrzeby Treningu Twojej Płodności wybrałam 3 proste, łatwe do przygotowania potrawy. Mam nadzieję, że „płodna dieta” zainspiruje Cię do poszukiwań i włączania do swojego menu większej ilości produktów i posiłków wspomagających płodność.

Pierwsze danie – surówka z surowego selera Zawiera on dużo kwasu foliowego, witaminy B6 i B1 i potasu, czyli wszystkich składników niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania hormonów.

Drugie danie – rosół domowy (bez konserwantów) – śluz jest po wypiciu rosołu bardziej sprzyjający płodności. Poza tym rosół ma właściwości przeciwzapalne a to ważne przy staraniach o dziecko.

Trzecie danie – popcornzawiera między innymi sporo L-argininy, aminokwasu, który poprawia liczebność plemników u mężczyzn, oraz poprawia krążenie i wspiera rozwój wyściółki macicy u kobiet.

(Informacje ze strony www.jestemplodna.pl.)

Zachęcam Cię do kulinarnych poszukiwań wspierających Twoją Płodność.

WDZIĘCZNOŚĆ

monitoring w procentach

na ile procent oceniasz poziom swojej wdzięczności?

przed ćwiczeniem:

po ćwiczeniu:

Co wieczór mów 3 wdzięczności swojemu mężowi/partnerowi z wydarzeń z danego dnia. Dobrym pomysłem jest mówienie ich sobie nawzajem, ale równie dobrze możesz mówić tylko za siebie jeśli mąż/partner nie będą mieli ochoty brać udziału w ćwiczeniach.